Kierowcy korzystają już z pełnego przekroju drogi na 12-kilometrowym odcinku S3 od Międzyzdrojów do Wolina. Do tej pory ruch na tej trasie odbywał się jedną jezdnią.
To część będącej w realizacji trasy Świnoujście – Troszyn o łącznej długości 33 km. Droga ekspresowa w większości powstaje w miejscu jednojezdniowej drogi krajowej. Roboty są prowadzone przy zachowaniu ciągłości ruchu. Sukcesywnie kierowcy są wpuszczani na nowo wybudowane odcinki.
Najpierw, kilka tygodni temu ruch został przekierowany na dwujezdniowy odcinek od węzła Świnoujście (połączenie z tunelem pod Świną) do węzła Świnoujście Łunowo, o długości 4,5 km. W ubiegłym tygodniu ruch z dotychczasowej DK3 na jedną jezdnię nowej S3 został skierowany na odcinku od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Umożliwiło to likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów.
Ruch dwiema jezdniami na trasie od Międzyzdrojów (wjazd na obszar Wolińskiego Parku Narodowego) do węzła Wolin Zachód to kolejna zmiana. Wraz z nią został w pełni uruchomiony węzeł drogowy Dargobądz oraz jezdnie dodatkowe wzdłuż S6 służące do komunikacji lokalnej. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h za wyjątkiem obszaru Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie ze względu na mniejsze promienie łuków prędkość jest ograniczona do 100 km/h. Miejsce Obsługi Podróżnych Dargobądz ze względu na prowadzone prace jest nadal zamknięte.
Zanim do ruchu zostanie w pełni udostępniona cała 33-kilometrowa trasa Dargobądz – Troszyn potrzeba jeszcze ukończyć prace w rejonie Międzyzdrojów. – Wykonawca na odcinku około 200 metrów dobudowuje tu północną jezdnię oraz łącznice węzła Międzyzdroje relacji Międzyzdroje-Świnoujście, wcześniej te prace blokowało rondo tymczasowe – informuje GDDKiA. Prace mają potrwać jeszcze kilka tygodni, a udrożnienie przejazdu na tym odcinku ma nastąpić w drugiej połowie lipca.
Prace są prowadzone także na fragmencie trasy Wolin-Troszyn. – Obecnie ruch odbywa się tu północną jezdnią nowej S3. Na jezdni południowej trwa jeszcze wykonywanie warstwy ścieralnej nawierzchni oraz prace przy dojazdach do mostu przez cieśninę Dziwna – podaje inwestor. Wcześniej nastąpi jeszcze przeniesienie ruchu na jezdnię południową, co ma umożliwić wykonanie oznakowania poziomego, grubowarstwowego.' Ruch po obu jezdniach ma być wprowadzony na przełomie lipca i sierpnia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.